Met deze activiteit concentreer ik mij voornamelijk op verenigingen en bedrijven.

Wat houdt grafisch ontwerp in?

 

  • ontwerp van een nieuw logo of het herwerken van een bestaand logo
  • banners ontwerpen voor op een website
  • ontwerp van affiches
  • creëren van een huisstijl
  • visitekaartjes samenstellen
  • ...

Waarom zou ik mijn logo aanpassen

Wanneer is het tijd om het logo te veranderen?

Heeft u een sterk en positief logo, ga het dan niet zomaar aanpassen. De neuro-wetenschapper Read Montague heeft tijdens een wetenschappelijk experiment enkele vrijwilligers cola van verschillende merken laten drinken. De proefpersonen hadden geen duidelijke voorkeur. Wanneer het Coca-Cola logo echter werd getoond, ging de voorkeur uit naar de cola met dit opschrift, ook al was dit niet de cola van dat bedrijf. De hersenen herkennen een symbool. Dit geeft een comfortabel gevoel en beïnvloedt zo het nemen van een beslissing. Aanpassingen doorvoeren aan een herkenbaar symbool kunnen deze comfortzone verstoren...

Toch zijn er nog voldoende redenen om een logo toch aan te passen.

Trends en smaken veranderen over tijd en dat kan de perceptie van uw logo beïnvloeden. Wanneer uw logo geassocieerd wordt met ouderwets en niet-mee-met-de-tijds, dan gaat men uw activiteiten ook zo beoordelen.

Bedrijven, verenigingen en instellingen evolueren. Dus ook uw activiteiten, marktaandeel, doelgroep, ... . Of u kijkt aan tegen een fusie of samenwerking met anderen. Weerspiegelt het logo nog steeds wat u doet en waarvoor u staat?

Uw naam wordt met iets negatiefs vergeleken of blijkt in een andere taal een compleet andere betekenis te hebben. Denk aan de chocolatier die zijn naam ISIS heeft aangepast om elke associatie met de strijders van de Islamitische Staat weg te nemen. En het logo stemt nu niet meer overeen met de nieuwe naam...

U dient te besparen. Het veelkleurig logo kost te veel om af te drukken en de zwart-wit versie is niet sterk genoeg.

Uw logo dient uitvergroot te worden voor op uw voertuigenpark of voor op een banner. Maar u hebt enkel een JPEG (een digitaal afbeeldingsformaat (Joint Photographic Experts Group)) versie die niet kan uitvergroot worden zonder kwaliteitsverlies. Het logo moet dus hermaakt worden in een schaalbaar formaat (vectorieel).

Hoe het logo aanpassen?

Wanneer u uiteindelijk hebt beslist dat uw logo aan verandering toe is, hoe pakt u dit dan aan?

KISS (Keep It Stupid Simple). Goede logo's zeggen veel met weinig. Weersta de drang om elk aspect van uw activiteiten in het logo te integreren.

Test uw nieuw logo-ontwerp. Leg het voor aan mensen die uw activiteiten of organisatie niet kennen en kijk of ze er positief op reageren.

Blijf herkenbaar. Als uw logo reeds goed en positief is ingeburgerd, ga het dan niet drastisch veranderen. Een upgrade naar het nu is dan voldoende om aan te tonen dat u met uw tijd meebent.

 

Een overzicht van de prijzen vindt u hier.

Beschrijf uw wensen of uw project op de contactpagina. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met u op voor verdere info en een gepersonaliseerde offerte.

Ga naar mijn portfolio- of projecten-pagina om een selectie van mijn werk te bekijken.

Memento-Photoprojex-grafisch-ontwerp-small

Google+ pagina

 

Deze site op facebook aanbevelen/delen.

Facebook pagina

JSN Mini template designed by JoomlaShine.com